לכבוד שבוע הספר: שני ספרים מומלצים לשיטת אלכסנדר ואחר שלא

18/06/2011 at 2:52 pm כתיבת תגובה

לעתים קרובות אנשים שואלים:

  • איזה ספרים כדאי לקרוא על שיטת אלכסנדר?
  • איזה ספר מומלץ לקריאה?
  • וכד'

חשוב להבין שקשה, ואולי בלתי אפשרי, ללמוד את שיטת אלכסנדר מספרים: מדובר בשיטה הנלמדת באופן אישי וחוויתי. יחד עם זאת נראה שעבור אנשים מסוימים קריאה בספרים יכולה לסייע להתפתחות בשיטה – הדבר כמובן תלוי בתלמיד/ה בשלב שלו/ה בתהליך ועוד….

בפוסט הזה, שנכתב לכבוד שבוע הספר העברי, אני אמליץ על שני ספרים למתחילים ואציע להימנע מספר אחד.

שני הספרים המומלצים עשויים להתאים גם למתעניינים בשיטה וגם לאלה  שכבר קיבלו בה שיעורים (למעשה שניהם מתאימים גם לכאלה שקיבלנו מספר שיעורים רב בשיטת אלכסנדר).

הספר הראשון נקרא טכניקת אלכסנדר- השימוש שלי בעצמי כתב אותו שמואל נלקן והוא יצא בהוצאת פרולוג

שמואל מראשוני המורים בישראל כתב את הספר הצנוע הזה שטומן בחובו יותר ממה שנראה ברגע הראשון. הספר מתייחס למספר היבטים של שיטת אלכסנדר ומשמיט אחרים. מתברר שיש מתעניינים בטכניקה אשר מגלים עניין רב בספר זה ומפיקים ממנו תועלת.

את הספר השני כתב מייקל גלב הוא נקרא שיטת אלכסנדר ויצא בהוצאת אור עם. זהו ספר שמסביר באופן יפה מאוד את השיטה הוא מקיף חלקים רבים של השיטה הניתנים להסבר מילולי. הספר כתוב בנימה אישית – מה שהופך אותו להיות קריא יותר.

שימו לב שהספר הזה מומלץ למרות העטיפה המשונה שלו (שכמובן לא קיימת בשפה העברית).

אם אחזור להסתייגות בתחילת הפוסט: שני הספרים הללו הם ספרים שיכולים להוות מבוא לשיטה הם מעניינים ויכולים לעזור להבין משהו מהשיטה,  אולם כמובן שאין מדובר בספרים לעזרה עצמית, מהסוג  שמאפשרים לתרגל ולהבין לבד את דרך פעולתה של שיטת אלכסנדר.

את הספר שיטת אלכסנדר הקדמה מעשית שכתב ריצארד ברנן אני מציע שלא לקנות מתנה לאנשים שמתעניינים בשיטה. .לספר יש עטיפה יפה והוא נראה מאוד קריא. למעשה  מידי פעם אני רואה אותו בהוזלות כאלה ואחרות (כולל שבוע הספר העברי בשנה שעבר). הסיבה שאני לא ממליץ עליו היא בגלל שהוא מכיל לא מעט טעויות ואי דיוקים.

יש כמובן המלצות נוספות לספרים בשיטת אלכסנדר. מי שמעוניינים יכולים לקרוא באתר שיטת אלכסנדר את המאמר המלצות על ספרים בשיטת אלכסנדר. מי שמעוניין בהמלצות לספרים באנגלית לשיטת אלכסנדר יכול לקרוא את המאמרים ספרים באנגלית – שיטת אלכסנדר

אור שחר

Entry filed under: אור שחר, בעיות גב, התפתחות אישית, טכניקת אלכסנדר, יציבה, כאבי גב, שיטת אלכסנדר. Tags: , , , , , , , .

האם שיטת אלכסנדר יכולה לעזור לכאבי גב?

כתיבת תגובה

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


אור שחר-שיטת אלכסנדר

בלוג זה מתמקד בהסברת שיטת אלכסנדר, בדברים שכתבתי בעבר על השיטה וכן בנשימה, אנטומיה ופיזיולוגיה.

אפשר לקבל מידע נוסף על השיטה באתר שלי.

כמו כן ניתן ליצור אתי קשר בטלפון: 054-5297228

הקליקו בכדי לקבל עדכונים על פוסטים חדשים

הצטרפו למנוי נוסף 1